Πως μπορώ να αντιληφθώ εάν το παιδί μου χρειάζεται αξιολόγηση απο εργοθεραπευτή;

                                         

 

Σημειώστε τους τομείς δυσκολίας, υπογραμμίστε συγκεκριμένα προβλήματα και βάλτε ένα αστεράκι στις πολύ έντονες δυσκολίες. Εάν το παιδί έχει γενική δυσκολία με μια κατηγορία, ή εμφανίζει πολλές ενδείξεις σε τρείς ή περισσότερες κατηγορίες, αυτό μπορεί να μας δείχνει ότι η εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι αναγκαία.

 

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

  1. ______  Εμφανίζει αδυναμία ή κουράζεται πιο εύκολα από άλλα παιδιά της ηλικίας του.
  2. ______  Σε σύγκριση με παιδιά της ηλικίας του, έχει εμφανείς δυσκολίες στο να χοροπηδάει, να πηδάει ή να τρέχει.
  3. ______  Οι κινήσεις του είναι περιορισμένες και αδέξιες.
  4. ______  Είναι αδέξιο, σκοντάφτει ή δίνει την εντύπωση ότι δεν γνωρίζει πώς να κινεί το σώμα του.
  5. ______  Συχνά μπερδεύει την δεξιά με την αριστερή πλευρά του σώματός του.
  6. ______  Είναι επιφυλακτικός στον παιδότοπο, αποφεύγει τις κούνιες και δεν προτιμάει να σκαρφαλώνει.
  7. ______ Είναι διστακτικός όσον αφορά την συμμετοχή του σε σπορ ή κινητικές δραστηριότητες, αντίθετα προτιμάει τις επιτραπέζιες δραστηριότητες.
  8. ______ Εμφανίζει δυσκολίες στην εκμάθηση καινούριων κινητικών δραστηριοτήτων.
  9. ______  Δυσκολεύεται να ωθήσει τον εαυτό του όταν είναι στην κούνια, έχει ελλιπής ικανότητες σε παιχνίδια που απαιτούν ρύθμιση στην κίνηση.

 

 

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. ______  Η καθιστή θέση στο θρανίο είναι ελλιπής (γέρνει στο πλάι, υποστηρίζει το κεφάλι του στο χέρι, φέρνει το πρόσωπό του πολύ κοντά στην εργασία του, το άλλο χέρι του δεν βοηθάει.
  2. ______  Δυσκολεύεται στην ζωγραφική, στο να χρωματίζει, να αντιγράφει, και να κόβει, γι’ αυτό και αποφεύγει αυτές τις δραστηριότητες.
  3. ______  Εμφανίζει ελλιπής σύλληψη μολυβιού, και συχνά του πέφτει το μολύβι.
  4. ______  Οι γραμμές που χρωματίζει είναι ασταθές, πυκνές, πολύ σκούρες ή πολύ ανοιχτόχρωμες. Η μύτη του μολυβιού σπάει πολύ συχνά.
  5. ______  Κρατάει πολύ σφιχτά το μολύβι, κουράζεται εύκολα ενώ γράφει.
  6. ______  Δεν έχει καθοριστεί το επικρατές χέρι (μετά τα έξι του χρόνια).
  7. ______  Δυσκολία με το ντύσιμο/ γδύσιμο, τα κουμπιά, το φερμουάρ, τα κορδόνια των παπουτσιών.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ- Δυσκολίες στους τομείς που ακολουθούν

 

__ Ανάγνωση

__ Μαθηματικά

__ Ορθογραφία

__ Διάσπαση

__ Ανησυχία

__ Υπερκινητικότητα

__ Αργός/ ή στην γραφή

__ Οργάνωση εργασίας

__ Να τελειώνει εργασίες

__ Να ακολουθεί οδηγίες

__ Να θυμάται πληροφορίες

__ Ελάχιστη διάρκεια προσοχής

 

ΑΦΗ

  1. ______  Φαίνεται να υπέρ αντιδρά στο άγγιγμα και αποτραβιέται από το ελαφρύ άγγιγμα.
  2. ______  Προτιμάει να φοράει παλτό ακόμα και όταν, δεν είναι αναγκαίο και δεν του αρέσει να έχει τα μανίκια του τραβηγμένα ψηλά.
  3. ______  Δεν συγκρατεί τα χέρια του, συνέχεια σπρώχνει και πειράζει τα άλλα παιδιά.
  4. ______  Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, εκτός από όταν το επιδιώκει ο ίδιος.
  5. ______  Δεν του αρέσουν συγκεκριμένες υφές των υλικών ή των ρούχων.
  6. ______  Συνέχεια αγγίζει αντικείμενα, φαίνεται να «μαθαίνει» με τα χέρια του.
  7. ______  Αποφεύγει δραστηριότητες που μπορεί να λερωθεί (πηλός, δακτυλομπογιές, κόλλα).

ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ)

  1. ______  Φοβάται δραστηριότητες που περιέχουν κίνηση μέσα στο χώρο (τραμπάλα, κούνια).
  2. ______  Αποφεύγει δραστηριότητες που προκαλούν την ισορροπία του, διότι έχει ελλιπής ισορροπία στις κινητικές δραστηριότητες.
  3. ______  Επιδιώκει μεγάλες ποσότητες κίνησης μέσα από το να κουνιέται, να στριφογυρίζει, να χοροπηδάει, να λικνίζεται, ή και μέσω της τσουλήθρας.
  4. ______  Είναι διστακτικός ή δυσκολεύεται στο να ανέβει και να κατέβει σκαλοπάτια.

 

ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

  1. ______  Δυσκολεύεται με τις ονομασίες και τον ανάλογο συνδυασμό σε χρώματα, σχήματα και μεγέθη.
  2. ______  Δυσκολεύεται με την ολοκλήρωση διαφόρων παζλ.
  3. ______  Αντιστρέφει λέξεις ή γράμματα ακόμα και μετά την πρώτη τάξη.
  4. ______  Δυσκολεύεται στον ομαλή οπτική παρακολούθηση (να παρακολουθεί ένα αντικείμενο με τα μάτια του, να μη χάνει το σημείο όπου διαβάζει, να αντιγράφει από τον πίνακα).

ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

  1. ______  Είναι υπερευαίσθητος στους δυνατούς ήχους.
  2. ______  Έχει ιστορικό επανειλημμένων λοιμώξεων των αυτιών του
  3. ______  Έχει ιστορικό καθυστέρησης του λόγου.
  4. ______  Εμφανίζει δυσκολίες στην κατανόηση ή στην προσοχή όταν του μιλάνε.
  5. ______  Πολύ εύκολα διασπάται η προσοχή του από ήχους και ακούει ήχους που οι άλλοι δεν προσέχουν.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

  1. ______  Δεν δέχεται αλλαγές στο πρόγραμμα του με ευκολία.
  2. ______  Εύκολα απογοητεύεται.
  3. ______  Εμφανές συμπεριφορά εκδραμάτισης και δυσκολία στην συναναστροφή του με άλλα παιδιά.
  4. ______  Έχει τάσεις να είναι παρορμητικό, ανυπάκουο και κλίση προς τα ατυχήματα.
  5. ______  Προσαρμόζεται καλύτερα σε μικρές ομάδες και ατομικά.
  6. ______  Έντονες παραλλαγές διάθεσης και κλίση για εκρήξεις θυμού.
  7. ______  Αποφεύγει τα ομαδικά παιχνίδια και προτιμάει να παίζει μόνος του.